caperers تصویر تصویری جشنواره جشنواره

caperers: تصویر تصویری جشنواره جشنواره پرسپولیس جشنواره فیلم جشنواره بین المللی فیلم اخبار فرهنگی و هنری

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار سیاست خارجی به انتقادات دولت ترامپ راجع به برجام اعتماد نکنید / استفان والت

استاد برجسته روابط بین الملل در دانشگاه‌ هاروارد آمریکا با بیان اینکه چند پرونده مطرح شده است علیه توافق هسته‌ای یک دروغ بزرگ هست، تصریح کرد: هیچ دلیلی وجود ندا

به انتقادات دولت ترامپ راجع به برجام اعتماد نکنید / استفان والت

استفان والت: به انتقادات دولت ترامپ راجع به برجام اعتماد نکنید

عبارات مهم : ایران

استاد برجسته روابط بین الملل در دانشگاه هاروارد آمریکا با بیان اینکه چند پرونده مطرح شده است علیه توافق هسته ای یک دروغ بزرگ هست، تصریح کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که به انتقادات دولت ترامپ یا طرح های آن جهت جایگزین کردن برجام اعتماد شود.

به گزارش ایسنا، استفان والت استاد روابط بین الملل دانشگاه هاروارد در یادداشتی در نشریه فارین پالیسی با بیان این که کمپین تازه راه اندازی شده است به وسیله آمریکا علیه توافق هسته ای غیر واقع بینانه، کوته بینانه و بی منطق هست، نوشت که کشور عزیزمان ایران با محدودیت برنامه هسته ای خود موافقت کرده هست، بنا بر این دست کم تا 15 سال از تبدیل شدن آن به عنوان یک کشور هسته ای جلوگیری خواهد شد. با این حال، اگرچه این توافق به نفع واشنگتن و متحدانش هست، عده ای با انتقاد از توافق تلاش می کنند به آن ضربه بزنند.

به انتقادات دولت ترامپ راجع به برجام اعتماد نکنید / استفان والت

آخرین دور از تلاش ها در این کمپین صحبت بی شرمانه و سراسر دروغ نیکی هیلی نماینده آمریکا در شرکت در اندیشکده آمریکن اینترپرایز بود. این صحبت تنها از یک جهت بافایده بود؛ خلاصه ای از تلاش های کاذب مخالفان سخت کوش توافق هسته ای از وقت حصول این توافق را نشان داد. متاسفانه باید گفت که این تلاش ها نه یک راهنمای بافایده جهت توافق هسته ای، جایگاه فعلی توافق و مهم تر از آن، نه به نفع منافع امنیت ملی آمریکا بوده است.

هیلی در کنار دیگر موضوعات، به غلط ادعا می کند که توافق به کشور عزیزمان ایران همه آنچه را که می خواسته داده هست. حقیقت 180 درجه با این ادعا تفاوت دارد؛ کشور عزیزمان ایران غنی سازی اورانیوم را محدود کرده، 13 هزار سانتریفیوژ خود را از کار انداخته، راکتور اراک را اوراق کرده، اجازه استقرار ابزاراهای بازرسی دیده بان هسته ای شرکت ملل را داده و پروتکل الحاقی ان پی تی را اجرا کرده است و تمامی این ها را پیش از آنکه آمریکا یا هر کس دیگری تحریم ها را لغو کند، انجام داده است.

استاد برجسته روابط بین الملل در دانشگاه‌ هاروارد آمریکا با بیان اینکه چند پرونده مطرح شده است علیه توافق هسته‌ای یک دروغ بزرگ هست، تصریح کرد: هیچ دلیلی وجود ندا

هیلی همچنین مدعی شد که کشور عزیزمان ایران چند بار توافق هسته ای را نقض کرده هست. دروغی که تلاش می کند این حقیقت را که دولت آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها قبول کرده اند، کشور عزیزمان ایران به توافق پایبند هست، از بین ببرد.

وی در ادامه نظر های معمول نو محافظه کاران راجع به فعالیت های بی ثبات کننده کشور عزیزمان ایران در منطقه را تکرار کرد، موضوعی که هرگز بخشی از توافق هسته ای نبوده هست. هیلی همچنین ادعایی را مربوط به سایت های اعلام شده است احتمالی کشور عزیزمان ایران مطرح کرد که آژانس بین المللی تا کنون به آنها دسترسی نداشته هست. در این منطق پیچیده مورد نظر هیلی، هیچ راهی وجود ندارد تا زمانی که ما از تمام آزمایشگاه ها، سایت های نظامی، مساجد، اطاق های هتل ها، بخش های وضع حمل و دیگر اماکن این کشور دیدار نکنیم، بفهمیم کشور عزیزمان ایران به توافق عمل می کند یا نه.

استفان والت تاکید کرد: مطرح کردن ادعاهای غلط بسیار راحت تر از پرداختن به واقعیت هست. مخالفان برجام که نتوانستند مدیر جمهور اوباما را از ابتدا از مذاکره بازدارند، اکنون ادعا می کنند که عدم تائید پایبندی کشور عزیزمان ایران نخستین گام جهت متقاعد کردن کشور عزیزمان ایران و دیگر طرف های توافق جهت موافقت با اصلاحات اساسی یا محدودیت های تازه هست. ولی همان طور که قبلا گفته ام، این یک امید بیهوده و حتی خنده آمیز هست. علی رغم منابع غیر قابل اعتماد بلومبرگ، دیگر طرف های توافق به طور جدی متعهد به توافق و خواهان حفظ آن هستند، حتی اگر دوست باشند که بعضی دیگر از رفتارهای کشور عزیزمان ایران را به طریقی دیگر حل و فصل کنند. مهم تر این است که این نظر به اشتباه فرض می کند که آمریکا اهرم فشاری نامحدود بر کشور عزیزمان ایران دارد و این سخت گیری به شکلی معجزه آسا به حصول یک توافق بهتر با کشور عزیزمان ایران منجر خواهد شد.

چنین رویکردی در سال های 2000 تا 2012 نیز به کار گرفته شد که باعث شد کشور عزیزمان ایران از صفر سانتریفیوژ به هزار سانتریفیوژ برسد. این رویکرد زمانی عوض کردن کرد که آمریکا حاضر شد بعضی از خطوط قرمز خود علیه کشور عزیزمان ایران را کنار بگذارد. همین منطق در حال حاضر نیز همچنان پابرجاست.

به انتقادات دولت ترامپ راجع به برجام اعتماد نکنید / استفان والت

والت با بیان اینکه نابود کردن توافق هسته ای محدودیت های اعمال شده است بر برنامه هسته ای کشور عزیزمان ایران را از بین می برد، نوشت: در این صورت کشور عزیزمان ایران اجازه خواهد داشت اگر بخواهد به سمت توسعه تسلیحات هسته ای پیش برود. اگر آمریکا برجام را نابود کند و جنگ طلبان باز هم راجع به عوض کردن نظام صحبت کنند، میل به بازدارندگی زیاد کردن می یابد و احتمال اینکه کشور عزیزمان ایران جهت این بازدارندگی به سمت سلاح هسته ای برود، زیاد خواهد شد.

اما اگر این نتیجه را دوست ندارید، هر لحظه یک گزینه سوم هم وجود دارد؛ یک جنگ پیشگیرانه. آنچه آمریکا و کشورهای منطقه خاورمیانه در این مقطع زمانی واقعا به آن نیاز دارند، جنگی دیگر هست. اگر جنگ با داعش، ادامه درگیری در سوریه، اوضاع بحرانی یمن و افراط گرایی، بیماری و کمپین بمباران تحت رهبری عربستان سعودی کافی نیست، اکنون وقت بسیار مناسبی جهت شروع جنگ با کشور عزیزمان ایران است.

استاد برجسته روابط بین الملل در دانشگاه‌ هاروارد آمریکا با بیان اینکه چند پرونده مطرح شده است علیه توافق هسته‌ای یک دروغ بزرگ هست، تصریح کرد: هیچ دلیلی وجود ندا

به طور قطع، جای تعجب نیست، آنهایی که به تلاش خود جهت نابود کردن برجام ادامه می دهند، اغلب همان هایی هستند که بارها خواهان اقدام نظامی علیه کشور عزیزمان ایران شده است بودند. آنها همان هایی هستند که به شما گفتند ساقط کردن صدام حسین راحت و ارزان است و خاورمیانه را تبدیل به دریایی از دموکراسی های حامی کشور عزیزمان ایران خواهد کرد. حیرت آور است که این افراد هنوز جدی گرفته می شوند.

به انتقادات دولت ترامپ راجع به برجام اعتماد نکنید / استفان والت

واژه های کلیدی: ایران | توافق | اعتماد | آمریکا | اخبار سیاست خارجی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار